Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













torsdag 10 februari 2011

Magnetprodukter

För några månader sedan köpte jag ett magnetarmband, från magnethealth. Detta eftersom jag hade läst att man ska få ett bättre immunförsvar ju längre man använder det. Och jag tänkte att det är ju alltid bra. Vem vill vara förkyld? Jag kände direkt av armbandet, när jag hade det på mig eftersom det började pirra i handen och mina fingrar. Jag hade inte trott att jag skulle känna av något. Ibörjan ska man alltid ha på det korta stunder och successivt öka tiden. Det gäller alla typer av magnetprodukter. Tyvärr glömmer jag bort att använda mig av det lite nu och då eftersom jag tycker det så roligt med olika typer av smycken. Och ibland passar inte armbandet till resten av det jag har tänkt ha på mig :-) Så tyvärr kan jag inte ge något direkt utlåtande om armbandet har gett mig något bättre immunförsvar, men tänkte att det kan vara intressant att tipsa om. Just smycken tycker jag är ett enkelt sätt att använda sig av magneternas positiva inverkan. Det finns olika typer av halsband och armband för den som är nyfiken, att få tag i via olika företag.


Ett annat sätt jag har använt mig av magneter är via en halskrage. Ett par år sedan var jag väldigt spänd i axlarna och då kunde jag känna mig hjälpt av magnetkragen som jag köpte från ett företag som hade homepartyn. Denna halskrage placerade jag på mina axlar. Jag har fortfarande kvar den och använder den ibland. I samband med att jag köpte denna magnetkrage så köpte jag även en bäddmadrass med magneter. Eftersom det skulle vara allmänt välgörande för kroppen. Vet ni vad som hände? Jag blev otroligt kissnödig på natten. Tänkte att kroppen måste nog bara vänja sig, men det gick inte över. Så den fick jag lägga åt sidan eftersom jag inte kände för att springa på toaletten flera gånger per natt. Så kroppen påverkades verkligen av madrassen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar