Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













onsdag 16 februari 2011

Aktivering inomhus

I denna kyla vill de flesta inte vara ute så länge, men vad gör man när man har hund? Då måste man så klart ut. Då kan det ju hända att man går kortare promenader vilket leder till att hunden får mindre stimulans.

Ett sätt att aktivera sin hund är att använda sig av aktiveringsleksaker från Nina Ottosson, som gör att hunden får jobba mentalt, genom att man gömmer godis som hunden själv ska leta fram. Finns hos de flesta djuraffärer eller i deras webbshop. Detta är bara ett alternativ, bland en mängd andra!

Här nedan kan man se bilder på när Casper första gången fick testa på "Dog treat trapper". Första gången tyckte han att jag skulle hjälpa till när han inte direkt hittade godiset, men andra gången gick det betydligt fortare :-) Jag tyckte den var så bra eftersom leken är tyst, ingen risk att man stör grannarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar