Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













tisdag 22 februari 2011

Läsning!

Ibland blir jag helt uppslukad av böcker, jag vill läsa alla jag kommer över och efter ett tag kan jag få ett sug efter tidningar. Det behöver inte vara att jag söker efter information inom ett visst område. Känslan av att jag vill läsa en bok eller tidning kan komma och sluta lika snabbt som det kom. Undrar vad det är som sätter igång detta? Ibland upplever jag att man enbart vill läsa sådant som är rena rama underhållningen och nästa gång vill man fördjupa sig i något som verkligen ger mig kunskaper tillbaka.

Mitt sätt att låna böcker på biblioteket går också i berg och dalbana. Vissa gånger kan det gå två månader utan att jag tänker på att gå till biblioteket och andra gånger kan jag gå dit flera gånger på en månad, utan att jag söker efter något. Mer för att bara uppleva atmosfären som finns där och gå till olika avdelningar för att se om något spännande har inkommit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar