Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













söndag 6 februari 2011

Kristaller

Vad tänker du när någon säger ordet kristall till dig? För mig betyder det stenar med olika energier. Alla har i de flesta fall olika erfarenheter av det. Vissa personer är väldigt känsliga och andra känner igenting. Även fast jag använder kristaller på mig själv och även andra ibland, i healingbehandlingar, så hör jag tyvärr till den skara som inte känner av energierna så starkt. Men jag tycker det är roligt att använda mig av dom ändå. Jag litar på vad intutionen berättar för mig, litar på vilken sten den guidar mig att använda mig av. Ibland dyker namnet upp eller så tittar jag över alla stenar och tar den sten eller stenar som blicken "fastnar på". Dom dagar jag känner att jag vill använda mig av stenar.

Mina användningsområden är spridda, vissa har jag som halsband, ibland placerar jag stenarna i närheten av där jag sitter exempelvis runt datorn om jag sitter där en längre tid och ibland vill jag ha flera stenar i en ficka i byxorna. Jag går på vad min intuition säger mig. Har du prövat att använda stenar för olika åkommor eller för att bli hjälpt på något sätt? Hur använder du kristaller?

Senare kommer jag att tipsa om några böcker som jag tycker är bra inom just ämnet kristaller. Precis som inom andra områden, så finns det oändligt med litteratur att läsa igenom om man bara känner för det!

3 kommentarer:

  1. Jag tror du känner mer av kristaller än de flesta andra ;)

    Jag använde dem mycket förut. Jag bar den/de jag kände för runt halsen i en påse, i fickan o.s.v.
    Nu är jag dålig på detta. Borde börja igen. Jag tror ju på att de har kraft, eller så är det himla bra placebo ;)

    En annan bra kraft källa är att skriva små affirmationer på lappar och bära med sig, jag brukade ha det tillsammans med kristallen.

    SvaraRadera
  2. Bra att du tipsade om att man kan skriva små affirmationer på lappar och ha dessa tillsammans med olika stenar. Tror att det är ett mycket bra sätt att använda sig av dom. Men hade nästan glömt bort det själv.

    SvaraRadera
  3. Precis, så som du återuppväckte kristallerna för mig ;) Man behöver påminnas ibland.

    SvaraRadera