Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













söndag 20 februari 2011

Affirmationer

Som jag har skrivit förut så försöker jag jobba efter verktyget affirmationer. På denna sida formulerar man ordet på ett kort och bra sätt tycker jag. Om du inte har hört talas om det tidigare. Dvs att formulera i tanken det jag vill uppnå i verkligheten. Inte enbart tänka att min dröm är att göra detta och detta... Utan att man i tanken redan tänker som om man har uppnått sin dröm redan. För mig känns det lättare att ta små steg i taget och känna att jag uppnådde mitt mål. För om man tvivlar på sitt mål, kan man inte lika lätt uppnå det.

Jag har som så många andra läst boken The secret, som beskriver hur man jobbar med affirmationer. Där kan man hitta olika filmer som hjälper dig på traven, för att hitta den härliga känslan av att ha hittat det just du söker efter. På denna youtube kanal hittade jag också filmerna så här nedan kan du se och lyssna på dess härliga bilder och musik! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar