Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













lördag 8 januari 2011

Wildmarkens språk

Idag var det en sådan där lite deppig dag när jag vaknade, en dag när allt känns tungt och man inte vet hur man ska komma ur det... Jag vet att för mig är det bara att ta tjuren vid hornen och ändra mitt tankesätt. Till min hjälp idag tog jag korten wildmarkens språk som kommer från Solöga. Du kanske känner igen namnet Solöga? Det är hon som även har skrivit böckerna om djurens språk och växternas språk. Dessa böcker kan jag ibland använda mig av efter en healingbehandling. Om jag har sett något djur eller en växt. Så kan man titta i böckerna vad dessa står för.


Kortet jag drog hette Markatta och på det stod det så här: Stå på dig och var ihärdig. Min gåva till dig är att vara envis. Markattan känner inte till meningen med att ge upp. Det budskapet var precis vad jag behövde idag. Eftersom min fråga gällde både hur jag upplevde starten på dagen och lite annat runt omkring mig just nu.
På mitten av världens webbutik hittar du både kortleken jag beskrivit, böckerna och annat inom området.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar