Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













måndag 31 januari 2011

Tacksamhet

Oj, vad mycket man har att vara tacksam över. Det ställs på sin spets när jag tänker tillbaka på programmet Sofias Änglar, som just nu går på kanal 5. Ibland har vi nog alla saker som göra att man undrar varför just jag, råkar ut för olika saker som man uppfattar som negativa. Men om man kan, så är det en härlig känsla att kunna uppskatta positiva saker som händer under en dag. Både dom stora och små sakerna. Bara genom att göra det, upplever jag att man lättare ser allt positivt omkring sig. Och det medför en positiv spiral!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar