Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













tisdag 25 januari 2011

Musik!

Vad musik kan göra att man mår bra. Alla har vi någon musik som vi tycker om. Med tanke på det jag jobbar med så har jag en del avslappningsmusik och annat som kanske lättast kan placeras i facket med "new age musik" vilket betyder avslappnande och rofyllt för mig.

Under kurserna med Maria Leek förra året fick vi ibland lyssna på musik från Malou Berg. Hennes namn hade jag inte hört tidigare, men det var musik som gjorde mig nyfiken på resten av hennes musik utbud. Hittade en annons från henne i en tidning och tänkte därför tipsa om hennes hemsida, där man kan få veta mer om henne och lyssna på vissa låtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar