Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













fredag 28 januari 2011

Hitta ditt mål!

Igår gick jag, som en hel del andra på seminarie med Charlie Söderberg, känd bland annat från Lyxfällan. Seminariet hette "Ett rikare liv" Med mera tid, pengar, livskvalitet och energi.

Denna eftermiddag fick oss alla att fundera över vad just jag vill öka? Vill du ha mer tid för familjen, större inkomst eller energi?


Om du vill förändra något måste du ha ett mål! Oftast säger man att man vill förändra sin situation, men man vet igentligen inte vad man vill förändra. Det är först när man har ett mål som man kan hitta rätt väg dit.


När man har målet, måste man se efter hur verkligheten är just nu. Man kan inte gå på känsla utan man måste se hur det ser ut i verkligheten. Gäller det ekonomi kan man rada upp alla utgifter och inkomster och se om man kan göra förändringar för att kunna nå sitt mål. De flesta av oss skapar fort utgifter när man får ökad inkomst. Så det blir inget mer över i slutänden även om inkomsten är större.
Man fick många tankeställare under de tre timmar han pratade. Roligt var det, och många gånger lockade han till skratt. Har du kommit på vad du har för mål? Jag tycker det enklaste är om man har flera delmål, vilket gör att man uppskattar att ha uppnått ett delmål, och sedan sätter man fart mot nästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar