Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













fredag 21 januari 2011

Plocka och sortera

Så skönt det kan vara att bestämma sig för att städa ur skåp och lådor som man inte använder längre. Är det så för dig också? Och undrar vad det beror på att jag i allafall, får en sådan skön känsla i kroppen efteråt?

I detta fall hade sakerna legat väldigt länge eftersom det fanns hos mina föräldrar. När jag börjar kan jag knappt sluta :-) Då vill jag se vad som gömmer sig på fler ställen också. Jag brukar säga att jag får ett "infall" att städa. Och då är det bäst att jobba på, när det infallet kommer. Eftersom det är som allra roligast just då och det känns inte jobbigt.

Nu har mycket av det jag fann, tagits med hem och nu gäller det att sortera eftersom det mesta kan lämnas på återvinningcentralen. Dock finns en del saker kvar, men det är så härligt att kunna se vad man har i byrån istället för att behöva gräva efter saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar