Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













tisdag 11 januari 2011

Turist?

När var du senast in på turistbyrån där du bor? Förutom för att köpa biljetter? Utan för att hitta resmål/turistmål inom din närhet?

Under nyår var jag och sambon i Hemavan. I närbelägna Tärnaby finns det en turistbyrå, vilket jag har vetat väldigt länge men aldrig tagit mig tid att gå dit. Varför vet jag inte, men jag fick en positiv överraskning när vi gick in där. Fann mycket matnyttigt om just Hemavan/Tärnaby. Hittade också broschyrer på saker som ligger i närheten av Ö-vik och Umeå eftersom broschyren täckte hela västerbotten. Till sommaren kanske man känner att man vill upptäcka, dessa nya besöksmål. Och tidigare hade man inte en susning om att dessa fanns.

Så det kanske är dags för mig att upptäcka turistbyrån här hemma på nytt? Kanske man hittar något här hemma, som man har missat?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar