Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













måndag 9 maj 2011

Workshop med änglarna

Som jag skrev i ett tidigare inlägg var jag på en workshop med temat änglar. Det kan vara något annat ämne om Doreen Virtue är med i bilden! :-D

Workshopen var i Östersund med författaren Doreen Virtue och hennes son Charles. Ni som läser detta känner säkert igen namnet Doreen eftersom har skrivit ett antal böcker och många änglakort, som man kan använda sig för att få hjälp med det änglarna vill förmedla till oss.

Dagen bestod först av att Charles tillsammans med en annan person pratade  om hur änglarna kan hjälpa oss. Efter lunch var det Doreens tur och hon berättade kort om varje ärkeängel, samt gjorde läsningar för vissa personer i publiken. Som hon kände behövde vägledning denna dag och svarade på frågor. Efter middagstid så spelade bandet Obsidian, som består av tre personer inklusive Doreen. Det var stundtals känslosamt för mig, så något satte igång i kroppen under denna dag. Även fast jag inte själv var medveten om det!

Det viktigaste som jag tar med mig efter denna dag och något jag vill att alla ska ta med sig är följande: Man kan aldrig be om hjälp med för små eller för stora saker. Så du behöver inte känna att "Nu kan jag inte fråga om mer vägledning eftersom jag redan har bett om så mycket".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar