Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













måndag 2 maj 2011

Camping

Läste en artikel i ortstidningen om att camping bara blir populärare och populärare samt att många vill ha det lilla extra på sin vistelse på dessa platser. Jag är inte en person som känner mig hemma på camping och jag har heller inte varit ute mycket på campingar, förutom att promenera med hunden på något område. Om du campar, vill du bo i husvagn eller i stuga? Eller kanske rent av tält? Vad är det som lockar för dig?

En sak som jag tycker är festligt och även trevligt är att se hur många har sin plats som sin sommarstuga och hur de pyntar och fixar till för att allt ska se perfekt ut. Man kan inte säga annat än att det ser härligt ut!

Kanal 5 sände programmet Böda camping och jag måste ju säga att det var väldigt roligt att se på :-) I TV kan man ju vända och vrida på personer och platser och visa det man vill spegla, men roligt hade jag när jag tittade på dessa avsnitt. Och ibland undrade man om det gick till precis som i programmet eller om de bara hade överdrivit?

2 kommentarer:

  1. Tyvärr, Böda Camping är sant... precis som Ullared ;) folk är ju sådär!
    Även Solsidan! (trots att själva serien är fiktion)

    Jag har nog aldrig campat, på riktigt. Tältat på landet - på mormors tomt. Sovit under bar himmel - på min kusins skogstomt... sovit i nån stuga på nån camping som lite, jo...
    Jag föredrar en sovsäck under bar himmel, men då ska det vara bra väder.

    SvaraRadera
  2. Tänker man på programmet från Böda, så kan man inte låta bli att skratta :-D

    SvaraRadera