Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













söndag 10 april 2011

Va gott!

Jag är inte så duktig på att fixa till desserter och andra bakverk, men hittade detta recept gjort på godiset Japp, hos lyckobacken och insåg direkt att jag måste testa detta vid tillfälle!

Jappmousse 4 - 6 port

Innehåll:
175 gram mörk choklad
2 st Japp á 55 gram
4 st äggulor
3 msk socker
1 krm salt
4 dl grädde

Grovhacka choklad och Japp. Smält i en skål över vattenbad. Rör till en jämn smet.

Vispa äggulorna med sockret och saltet till en fluffig smet och glanda med chokladsmeten. Låt stelna något.

Vispa grädden styvt och rör ner 1 dl av den i smeten och vänd sedan ned övriga 3 dl.

Häll upp i serveringsglas och ställ svalt att stelna i minst 3 timmar.

Servera med hallon.

Hoppas det smakar bra :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar