Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













tisdag 19 april 2011

Utbildning

Tänkte berätta lite hur allt startade med företaget och vad jag började läsa till först. Och vad som har hänt därefter!

Banan startade hos Svensk terapeut utbildning i Kvänum, där jag läste till massageterapeut för häst. Nästa utbildning inom häst blev Svensk hästterapeut utbildning i Katrineholm där jag blev equiterapeut. Nästa steg inom behandling för just häst blev de olika kurser inom kraniosakral terapi som har gått av stapeln på olika platser, men har givits av Eva-Lena Kuhl Bornefelt, Stillnessinstitute.

Vid behandling på häst jobbar jag nu främst med kraniosakral terapi, massage, laser och healing. 

På hund är jag också diplomerad hundmassör, via Svensk terapeut utbildning. Vilket jag blev år 2007.

Med healing började jag min bana -99 när jag läste första kursen inom reiki healing. Därefter har det byggts på med både reconnective healing och även spirituell healing.

Så oavsett om det är din häst, din hund eller dig själv du söker hjälp till så är jag säker på att du hittar något som du finner intressant. Läs mer om vad jag har läst under utbildning på min hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar