Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













fredag 15 april 2011

Ta hand om fötterna!

Hur ofta tänker man på och verkligen uppskattar dom fötter vi har? Det kan ju vara på sin plats att sköta om dessa också! Vi är ofta väldigt duktiga på att sköta om andra delar av vår kropp, men fötterna kommer i skymundan.

Varför inte be sin sambo om att få en liten fotmassage eller utföra den själv?!Och därefter mjuka upp fossingarna i ett bad och därefter smörja in huden med en passande kräm? För några år sedan när jag simmade regelbundet blev mina fötter väldigt torra. Det bästa sättet för mig att komma till rätta med det var att smörja in fötterna innan jag gick och lade mig och därefter sätta på mig sockar, som jag sov med hela natten. När jag vaknade var fötterna mjuka och lena igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar