Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













måndag 11 april 2011

Lugn i sovrummet

Hur har du det i sovrummet? Kan du ta det lugnt i sängen och bara njuta av att kunna slappna av? Läste en inredningstidning igår och blev verkligen inspirerad av att tänka efter hur vi har det hemma i vårt sovrum. Ibland känns det som ett bombnedslag, och ibland känns det riktigt fint. Beroende på hur duktig man har varit på att plocka upp efter sig.

För att jag ska kunna njuta maximalt av vårt sovrum, så vill jag ha allt på sin plats. Om jag har många kläder hängandes bredvid mig, eftersom jag inte orkat plocka undan så blir jag inte lika lugn i tanken eftersom man lätt tänker, att detta måste jag plocka undan, men man orkar inte just då... Inte särskilt bra tänkt egentligen! Istället skulle man ta sig i kragen och plocka undan allt innan man lägger sig för att sova. Då blir man både nöjd på kvällen och gladare när man vaknar nästa morgon.

Vad har du bredvid dig på sängbordet? Finns det något du känner att du alltid måste ha i sovrummet? Kanske vill läsa något eller lyssna på något? På mitt sängbord ligger affirmationskort och eventuellt smycken som jag har tänkt ha på mig dagen efter. Eventuellt ligger en tidning eller bok där om jag känner för att läsa på kvällen innan jag somnar.

Måste erkänna att jag är dålig på att fiffa till sängen som man kan se i olika tidningar. Det ser ju härligt ut med många kuddar, samt härliga sängöverkast och plädar etc på sängen. Men vart placerar man allt, när man ligger i sängen? Jag känner mig rätt så nöjd ändå, som tur är :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar