Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













fredag 30 september 2011

Vänd det till något positivt

På min favoritblogg som jag har tipsat om tidigare, dvs Lyckobacken finns ett tänkvärt inlägg under gårdagen. Det är hur man kan tänka när man betalar sina räkningar. För de flesta av oss så är det sällan en positiv sak att göra. Man fokuserar på hur mycket pengar som bara försvinner iväg, och tänker i allmänhet negativt omkring detta. Vänd på det hela och tänk på allt positivt pengarna skapar. Alltid kan man komma på något. Exempelvis att andra personer får möjlighet att ha en anställning hos företaget och få lön via företaget.

Gå in på Malins blogg och läs mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar