Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













tisdag 27 september 2011

Fundering

Konstigt med hur man gör, när man mest av allt skulle behöva hjälp av dom andliga hjälpare som vi alla har runt oss? I detta fallet menar jag mig själv! Det mest logiska borde vara att ta sig en lugn stund och sätta sig och känna efter vad dessa vill säga mig och vad min intuition säger mig. Men det händer inte. Även fast jag vet att dom finns runt mig hela tiden och vill hjälpa. Istället låter man en annan del av kroppen slänga runt tankarna, runt runt i huvudet och man blir inte klokare och inte lugnare för det.
Att ha bakrundsmusik tycker jag alltid är bra, när man vill få en lugn stund med sig själv.
Det är först när allt har lugnat sig sig, jag tar mig tiden att känna efter och försöker förändra tankarna. Och ta till mig det mina hjälpare vill säga mig. Nu får jag ta mig i kragen och ta mig en kort stund även när det känns hektiskt och bara vara och se vad man får för budskap till sig. Litar man inte på det man får upp, kan man alltid använda sig av kort. Det brukar alltid ge något tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar