Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













onsdag 15 juni 2011

Var stolt!

Jag är säker på att du har hört talas om jantelagen? Visst? Och de flesta vet att den står för att man inte ska tro att man är något. I tidningen Näras nummer 4, fanns en artikel om en person som har startat en grupp på facebook och även har ett företag där han jobbar med att få alla att trotsa jantelagen och tro på sig själva.

En bra start, är att få veta att det finns en anti-jantelag. Denna lyder så här:

1. Du ska tro att du är enastående!
2. Du ska tro att du är värdefull och god!
3. Du ska tro att du är klok och att du kan lära dig mer!
4. Du ska tro att du kan och alltid kan göra ditt bästa!
5. Du ska tro att du kan veta mer än andra!
6. Du ska tro att du har mycket att vara stolt över!
7. Du ska tro att du duger till allt!
8. Du ska le och skratta åt dig och din värld!
9. Du ska tro att många bryr sig om dig!
10. Du ska tro att du kan lära andra en hel del!

Att säga dessa saker högt för sig själv varje morgon måste vara en boost för självkänslan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar