Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













fredag 10 juni 2011

Inspirerande, säkerligen!


Såg denna bok ligga på soffan hos en vän och jag frågade direkt om jag kunde få låna boken! Kände igen personen på bilden, eftersom jag är övertygad om att jag måste ha sett något program om henne på tv, dock måste det ha varit länge sedan. Jag är säker på att det kommer att bli en intressant läsning, eftersom jag ännu inte har börjat läsa. Har någon annan läst den?

Alison som har skrivit boken föddes utan armar och med outvecklade ben 1965. Boken handlar om hennes resa fram och alla hennes många upplevelser, många gånger mindre trevliga minst sagt. Man får nog många tankeställare antar jag och man lär sig nog uppskatta allt positivt som finns runt oss även fast det kan kännas tvärtom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar