Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













tisdag 14 juni 2011

Fungerande garderob

Ibland när man väljer kläder är det så lätt och ibland står man där och inte vet alls vad man ska ta på sig! Man har fullt med kläder men man vet ändå inte vad man ska välja. Läste en artikel i tidningen Passion for business, och där fick man några kloka råd tycker jag.

Här är några tips:
  • Vad är det du gillar bäst med din kropp? Vad vill du framhäva?
  • Titta på bilder av dig själv när du kände dig fin, vad var det som gjorde att du kände dig fin i just dessa kläder? Titta efter ett mönster hur du klär dig och känn efter när du känner dig bekväm och snygg.
  • Gör en inköpslista över klädinköpen, vad är det du saknar?
Ska sätta fart och göra samma sak själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar