Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













söndag 19 juni 2011

Blommor eller?

Nu har en mysig årstid startat med alla växter som man kan få se ute! Jag själv är inte en person med gröna fingrar, men jag njuter av att få se vad många andra lyckas med i sina trädgårdar. Eller så drömmer jag mig bort i en tidning och önskar att precis så där hade jag med :-D

Där jag bor, märker jag tydlig av att börjar en person göra fint vid sin ingång eller uteplats måste alla andra snabbt följa efter. För vem vill vara sist?! Precis som med gräsklippning i många villaområden. Jag är tråkig, jag följer inte med resten utan det har fått vänta tills det passar mig. Hoppas du går din väg också och känner efter hur du vill ha det. Inte gör saker för att alla andra gör det. Då tror jag att det blir allra bäst, oavsett hur liten eller stor plats man har tänkt plantera eller fixa till ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar