Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













fredag 26 augusti 2011

Våga ta emot

Om man jobbar efter filosofin som The Secret utgår ifrån så formar man sina tankar efter vad man vill uppnå och i tanken tänker man som om man redan har det man söker. Jag har anmält mig för ett nyhetsbrev från Rhonda Byrne och i det sista stod det så tänkvärda saker.

För att man ska kunna ta emot det man eftersträvar, är ett första steg på vägen att våga ta emot små saker som kommer till mig. Det kan vara komplimanger. Hur ofta tar vi verkligen till oss av dessa? Man kan lätt slå ifrån sig och säga att det var väl inget... Tar du emot hjälp som erbjuds dig? Eller vill du klara av allt själv? Låter du en vän betala din måltid exempelvis, när så erbjuds? Detta är små steg på vägen mot att verkligen våga ta emot det som står till bjuds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar