Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













tisdag 30 augusti 2011

Magnetprodukter

Jag säljer magnetprodukter till häst som ett komplement till dom behandlingar jag kan erbjuda, inom mitt företag Hippo treatment. Dessa kan jag skicka via post till dig.

Jag tillhandahåller magnetprodukter från företaget Uncab.



Effekterna av dessa permanent-magneter som man sätter fast på djuret under en viss tid per dag är likartade. Den elastiska benmagneten är bra om hästen har problem i något eller flera ben. Nackmagneten påverkar hela hästens kropp, även fast den sitter uppe vid nacken. Ryggmagneten är optimal när man har problem i ryggen.


Effekterna som har visats är: Ökad muskelavslappning, reducering av gallor, lugnande inverkan på stressade individer, förbättrad hovtillväxt på häst, bättre läkning av senskador, större rörelseomfång.


Dessa nedanstående produkter har jag i lager, så dessa kan jag skicka omgående till er.


Elastisk benmagnet kostar 340 kr

M-301 Elastisk Ben-Magnet, häst


Nackmagnet kostar 299 kr

M-201 Nack-Magnet. KÖP 2 BETALA FÖR EN


Ryggmagnet kostar 300 kr


M-600 Rygg-Magnet kort, för Hund


När magneterna är nya för hästen får de sitta på i ca 10 minuter, sedan avbryter man behandlingen. Eftersom kan man öka till upp till 2 timmar eller ända upp till 8 timmar (exempelvis har hästen magneten på under natten). Beroende på vilket typ av problem hästen har.

1 kommentar:

  1. Hej har du fortfarande att du säljer 2 för 1 i nack magnet till häst för 299:- ? Mvh Elisabeth

    SvaraRadera