Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













måndag 29 augusti 2011

Dansa på!

I lördags fick jag ett starkt behov av att jag kände att jag måste bara röra på mig till musik, och då till en musik som jag skulle vilja sålla till facket andlig musik. Denna dag föll valet på följande som du kan se här nedanför.


Jag var mycket bättre på att lyssna på kroppen och hur den vill röra på sig, när jag var liten. Då dansade man på sitt rum var och varannan dag, men när dansar man nu? Det var skönt att få röra sig fullt ut till musiken och bara ge sig hän utan att någon kunde se mig! När jag har varit med på kurser där man ska röra sig fritt till musik så stoppar jag mig själv och vågar inte släppa fullt ut, när andra kan se mig. Men i lördags lät jag inget stoppa mig! Och efteråt kändes det väldigt skönt, som om jag hade släppt på saker som jag inte behövde bära på längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar