Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













onsdag 3 augusti 2011

Kliar i fingrarna!

Tidigare idag har jag haft en känsla i kroppen som säger att: "Du kan väl inte bara vara hemma och inte göra någonting". I huvudet börjar tankar gå igång på vad man skulle kunna göra tills jag har inplanerade saker på eftermiddagen. Men nu har jag släppt tanken på att jag måste göra någonting. Jag får vara glad för att jag har denna lugna förmiddag och kan ta det lugnt. Jag ska se om jag kan sätta mig i solen ute och passa på att börja läsa en bok som jag inte har hunnit läsa, eller om det är alldeles för varmt.

För många av oss återkommer nog tanken på att man måste ha något att göra. Man får ta tillvara på dom gånger som dyker upp när man inte behöver planera och saker ska fixas eller jobbet kallar.

En meditation kan ju passa utmärkt också. Gör man den ute, får man extra träning i att stänga ute omvärlden :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar