Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













måndag 8 augusti 2011

Auktion

I helgen var jag på auktion, tror det var för tredje gången i hela mitt liv. Brukar du gå på auktioner? För mig och sambon blev det inga fynd utan det blev lite mer hundträning istället :-) Eftersom vi hade vår hund med oss och det blev lite hjärngympa när det fanns flera andra hundar runt oss och därpå alla människor som kom och gick. Även om jag skulle se något så vet jag inte om jag skulle ha tålamodet att stanna kvar och vänta på att just den sak, jag skulle vilja ha att den ska ropas ut.

Man kunde se vilka personen som verkade vara rutinerade auktionsbesökare. Dom hade stolar, kylväska och fikakorg med sig. Vi stannade bara två timmar mot dom 6 timmar som auktionsutroparen trodde att det skulle ta. Det känns som en stor gemenskap bland alla människor som är på plats.

Om man inte åker på auktioner som håller till ute, som nu på sommaren, så finns det ju en hel del som fullkomligt älskar tradera! Har varit inne där men aldrig lagt något bud, kanske man är för feg? Hoppas du gör fina fynd, oavsett om du går på auktioner i sommarvärmen eller budar via internet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar