Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













måndag 14 mars 2011

Se tecknen!

Hemma igen efter att jag har varit bortrest, därav den obefintliga uppdateringen!

På vägen till och från resmålet så dök det upp en korp under vår bilfärd. Jag försöker upptäcka olika tecken som dyker upp i min omgivning och ser jag ett djur eller en växt som visar sig för mig, läser jag i böckerna Djurens språk och Växternas språk av Carina Solöga Högman.

När jag nu på morgonen läste om vad Korpen ville säga mig så kunde jag inte bli annat än inspirerad och att jobba vidare! Av denna person blir jag inspirerad också, eftersom hon är enormt bra på att se alla tecken omkring sig och vad dessa vill berätta för henne. Så jag försöker uppnå det tillståndet i mitt dagliga liv också :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar