Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













lördag 26 september 2009

The Secret

Nyss såg jag på filmen The Secret. Jag har tidigare läst boken och brukar återkomma till den boken lite nu och då, eftersom jag tycker att innehållet är så intressant. Förra veckan hade jag turen att få låna en dvd skiva med filmen också. Har funderat över att köpa den men inte kommit till skott och nu kom erbjudandet att få låna filmen. Det kunde inte blivit bättre!
Filmen var ett bra komplement till boken men jag tror inte att jag kommer att köpa filmen till mig själv. Eftersom jag känner att boken ger mig mer.
Lite nu och då brukar jag gå in på The Secrets hemsida, som är länkad till ovan. Där finns det olika saker man kan göra och läsa om för att på bästa sätt få in attraktionslagen i sitt liv. Det jag tycker bäst om är att gå in under "gifts for you" och vidare under "visualization tools" för att där titta på de korta filmer som finns där. De ger mig kraft varje gång! På grund av dess härliga bilder och musik, som gör att jag känner mig kraftfullare och kan fokusera på det jag eftersträvar.
Tänkte bara berätta om seansen jag var på med Elisabeth Eriksson. När jag kom dit trodde jag att jag skulle vara ute i god tid. Men det visade sig att jag kom precis innan det skulle börja, eftersom jag hade tagit fel på tiden. Men jag hann precis. Jag fick inget budskap, vilket jag inte direkt hade förväntat mig eftersom man får det när vi tränar kanalisering under våra mediala cirkelträffar. Fast ändå är det roligt att gå på seansen och känna stämningen som blir. Och nu var det intressant att få se Elisabeth i aktion.
I torsdags var det jag som skulle hålla i underhållningen på spaniel och retriever klubben genom att jag skulle ha en kort föreläsning/demonstration om healing på hundar. Jag själv tyckte att det kändes bra och det var roligt att de flesta ville testa på healing, av mig. Det positiva var att alla som fick en liten kort behandling kunde förmedla att de upplevde något inför de andra innan stunden var över. Sedan återstår det att se om det är något som lockar åhörarna att höra av sig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar