Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













torsdag 17 september 2009

Seans

Igår kom kvällen som jag väntat på. Jag skulle åka på en seans som Ewa Olsson skulle hålla i Nävertjäl. Jag har tidigare varit på seans för olika personer men detta var första gången för Ewa. Via annonsen jag sett och även efter att jag varit inne på hennes hemsida www.123minsida.se/ewaolsson/23106693 så fick man intrycket av att tillställningen skulle vara lite annorlunda, och det var det.


Efter att hon hade presenterat sig ville hon göra en övning med alla personer som var där, alla skulle ställa sig upp. Då började min hjärna gå på högvarv på en gång! Vad skulle hon hitta på? Jag är ju inte den person som tycker om lekar... Då skulle vi ställa oss och massera personen bredvid oss. Det var en helt annorlunda inledning måste jag säga! Därefter började själva seansen.


Hon gick direkt till en person och denna person var alltid rätt, visade det sig. Det har jag inte upplevt tidigare med andra medium, oavsett hur kända dessa personer har varit. Ofta kan det ha hänt att mediumet ska till personen som sitter bredvid, personen som först får informationen. Även om personen ibörjan inte kunde känna igen personen från andra sidan fortsatte hon att berätta. En sak till som var annorlunda med Ewa var att hon inte beskrev personens utseende eller dess personlighet så mycket. Istället gick hon direkt på budskap till publiken. Det gjorde mig lite fundersam ibland, men i slutet kunde alltid personen i publiken känna igen personen eller personerna som ville förmedla sig.


Till sin hjälp under seansen använde hon sig av musik för att förmedla vissa budskap. Och efter att själva seansen var slut sjöng hon ett stycke. Helt annorlunda. Ännu har jag inte bestämt mig riktigt vad jag tyckte om seansen, detta pga att allt skilde sig från annat jag har upplevt och hur jag är som person. Men man fick sig många skratt pga det sätt hon förmedlade sakerna från den avlidna personen.




1 kommentar:

  1. Jag ville gå, men jag hade en föreläsning. Kul att få höra hur det var.
    Kram Ida

    SvaraRadera