Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













söndag 30 september 2012

Malin Hammar = Bra!

Under torsdagskvällen åkte jag iväg till stan för att gå på föreläsning med föreläsaren Malin Hammar. Och det kvällen hade det härliga temat attraktionslagen! Och det var verkligen en peppande kväll jag var med på. Hon berättade hur hon har jobbat med attraktionslagen och vad den har gjort för henne. Vad det har lett till för positiva saker för henne. Föreläsningen handlade om hennes upplevelser genom åren och man fick sig många skratt. Och man började genast drömma! Dock hade jag trott att hon skulle komma med praktiska tips också, för den som är ny på området. Men där rådde hon personerna istället att läsa olika böcker. Vilket bland annat finns på biblioteket, om man inte själv vill eller kan köpa en egen bok.

För den som inte vet är uttrycket attraktionslagen något alla använder sig av oavsett om man vet om det eller inte. Via sina tankar så formar man sin verklighet. Har du positiva tankar är det lättare att dra till sig positiva saker, men är tankarna mer åt det negativa hållet så är det lättare att omständigheterna runt sig, fortsätter så och det är svårare att komma in på rätt spår igen. På denna länk hittade jag en bra sammanfattning om vad attraktionslagen är.

Jag har själv skrivit flera inlägg på detta tema, vilket du hittar under etiketten andlighet. Klickar du på ordet etiketter underst i inlägget, kommer enbart inlägg på detta tema upp. Så gå vidare där om du är nyfiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar