Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













onsdag 19 september 2012

Din symbol

Jag var iväg på en intressant föreläsning/seminarium genom nätverket KlöverDam och Nyföretagarcentrum för någon veckan sedan. Och det jag vill tipsa er läsare om som jag fick upp ögonen för denna kväll var.... Vilken är din symbol?! Vad menar du? Tänker nog de flesta!

Vi börjar från början. Föreläsaren var Karin Klerfelt som är VD i företaget Astarcan. Dvs "En stjärna kan". Som arbetar med att få företag att växa och bli större. Bland det första hon kom in på denna kväll var, vad är du bra på som företagare? Vad är speciellt med dig? Vad kommer man att tänka på när man tänker på dig? Vad vill du att andra ska tänka på, när dom tänker på dig? Detta kan man ju använda i vardagen också. 


Rainbow 4 | Flickr - Photo Sharing!
Bilden kommer från http://weheartit.com/entry/6872138/via/tinchica

Till saken hör att hon älskar stjärnor. Symbolen stjärnor antar jag, att det var, det som gjorde att hon döpte sitt företag till det passande namnet. På sig hade hon både ring och även örhängen som såg ut som stjärnor. Jag tror att detta gör att jag kommer att komma ihåg henne mycket tydligare och framför allt, komma ihåg vad hon symboliserade för mig. Hon berättade om vänner som alltid symboliserade henne med stjärnor och kom att tänka på henne när dom såg en stjärna i exempelvis ett halsband. 

Vad tycker du om för symboler? Vad finns det för något som kan symbolisera något positivt för dig? Antingen att du kan och vill bara denna symbol på dig, eller ha en bild i närheten av en plats du ofta är på. För att kunna fortsätta tänka positivt om dig själv. Jag tycker att det var en härlig insikt hon delade med sig av, som alla kan använda på olika sätt i sitt liv. Så testa du med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar