Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













torsdag 6 september 2012

Bibliotek

För några dagar sedan var jag på biblioteket i stan, för att låna lite böcker. Och många gånger slår det mig vilken härlig miljö det är där! Denna gång hade jag inte lång tid på mig, men ibland tycker jag att det är så härligt att kunna gå runt där och strosa. Gå och leta bland böcker ibland som man annars inte skulle vara intresserad av, men kanske just för att man kan låna gratis. Kanske lånar och blir intresserad av något nytt. 



Och tänk alla tidningar som man kan läsa och drömma sig bort i! :-D Det är även perfekt att låna cd-skivor med musik om man lätt tröttnar på att lyssna på det man har hemma. Lätt att förnya sig. När var du senast på biblioteket? Ta dig tid du med, så kanske du upptäcker något nytt att berika ditt liv med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar