Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













torsdag 13 september 2012

Reiki healing

Mitt första steg i healing världen kom genom att jag fick tips om att det skulle anordnas kurs i reiki healing i stan. Visste inte så mycket om det innan, men tipsaren tyckte att det är nog något för dig Caroline! Detta var år 1999 som jag gick första kursen inom detta. Och sedan dess har reiki alltid funnits med mig, på olika sätt.

Det jag började använda healingen till då var hjälp till att sova bättre och fortare. Det gick så snabbt för mig att somna när jag använde mig av reiki healingen, så ni anar inte! Reiki är för mig en mjuk och trygg healing skulle jag vilja säga. Det kanske låter konstigt med uttrycket "trygg", men jag upplever att det inte sätter igång så mycket processer i kroppen på en gång, som andra typer av healing kan göra när jag behandlar med dessa. För ibland är man kanske inte mogen för att jobba med olika sidor inom sig själv, utan bara vill ha en skön avkopplande stund och då är reikin perfekt. Kommer någon inom familjen och säger att dom vill ha lite healing en kort stund pga ex värk, så är det denna healing som jag väljer att ge.

Och många gånger är det denna typ av healing som många, liksom jag, kommer i kontakt med först eller går kurs i först. Vad som är bäst för dig, ska du själv känna efter. Det finns en typ av healing för alla. 



www.hippotreatment.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar