Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













tisdag 2 oktober 2012

Magnetprodukter

Har din häst svullna ben? Eller är stel i nacken? Och du vill ha någon produkt som kan hjälpa dig hemma? Då kan jag rekommendera magnetprodukter. Jag har i lager magnetprodukter från företaget Uncab. 

Effekterna av magneter som man sätter fast på djuret under en viss tid per dag är likartade. Den elastiska benmagneten är bra om djuret har problem i något eller flera ben. Nackmagneten påverkar hela djurets kropp, även fast den sitter uppe vid nacken. Ryggmagneten är optimal när man har problem i ryggen.
Effekterna som har visats är: Ökad muskelavslappning, reducering av gallor, lugnande inverkan på stressade individer, förbättrad hovtillväxt på häst, bättre läkning av senskador, större rörelseomfång.

I min familj har vi använt oss av benmagneten för oss människor också. Personen som använda magneten hade väldigt svullna fotleder, men efter användning av dom elastiska benmagneterna, en på varje ben så minskade svullnaden. Jag använder själv magnetprodukter på mig själv, i detta fallet en typ av krage som hjälper till att få stelhet i nacke och axlar att minska. Och jag märker en tydlig skillnad, vilket betyder att jag har blivit klart mjukare i muskulaturen.

Benmagneten och nackmagneten rekommenderas att användas inne. Ryggmagneten kan man fästa i ett täcke, på undersidan.

Dom tre typerna jag kan skicka hem till dig är:

Elastisk benmagnet  340 kr








M-301 Elastisk Ben-Magnet, häst 

 Nackmagnet  299 kr




M-201 Nack-Magnet. KÖP 2 BETALA FÖR EN 


 Ryggmagnet  300 kr














M-602 Rygg-Magnet Lång för Hund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar