Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













torsdag 27 september 2012

Önskan

Måste ge er ett boktips! Jag har tidigare skrivit om attraktionslagen och bland annat boken The secret. Genom bokklubben Livsenergi fick jag erbjudande att köpa boken Önskan, som var månadens bok, som ej inte går att köpa ute i handeln ännu. På Adlibris.com läste jag att den kommer ut i januari 2013.

Min första tanke var att jag behöver ju inte en bok till som handlar om detta ämne, där jag har flera böcker redan. Men något gjorde att jag inte avbeställde denna bok. Och jag blev inte besviken. Den passar dig som kanske inte riktigt vet vad du är bäst på. Du vet att du vill gå framåt på något vis, kanske känner att du "sitter fast" men inte vet hur du ska komma dig därifrån. Den hjälper dig att få fram svar på: Vilka är dina bästa kvalitéer? Vad älskar du att göra? Och hur du gör för att ändra på dina negativa tankar och få dessa till positiva tankar och våga hylla dig själv!

Annorlunda övningar som jag inte har varit i kontakt med tidigare. Beskrivna på ett enkelt och lätt sätt.

En av dom enklaste och bästa sakerna jag tar med mig från boken är kraften i tretalet. När du formulerar något du vill ska hända, upprepa ordet eller orden tre gånger direkt efter varandra. Först då tar kroppen till sig det i full kraft.

Så denna bok är riktigt intressant och läsvärd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar