Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













lördag 3 oktober 2009

Shopping

Var på stan tidigare idag för att leta jeans, letandet gick så där men jag hittade något annat jag blev riktigt blad över. Det var en klänning från Lindex. Har sett denna klänning tidigare i bloggen Gizmolinas. Denna blogg läser jag nästan dagligen och blir så glad varje gång :-) Saken är denna, att klänningen hör till en kollektion som Emma Wiklund har designat. En del av behållningen går till forskning om bröstcancer. Så där tog jag två flugor i en smäll. Köpte en jätte snygg klänning som garanterat kommer att användas runt jul om inte innan. Och sedan går en del av pengarna till en väldigt bra sak! Kollektionen innehöll även andra snygga plagg.

När jag ändå håller på kan jag tipsa om en annan blogg, som Malin Harju håller i, Ekoblogg. Hon bor här i Ö-vik. Jag kan inte direkt säga att jag är duktig på att handla ekologiskt men jag blir inspirerad av att läsa hennes blogg som handlar dels om deras ekologiska vardag på olika sätt, men även andra tips och råd om allt möjligt!

2 kommentarer:

  1. Hej Caroline!

    Kul att Du börjat blogga. Jag följer den med spänning:)
    Ska bli kul att träffas igen på kursen i November i Arbrå.

    Må så gott! Åsa (i Älvdalen)

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa! Vad roligt att du vill läsa min blogg. Ska bli roligt att ses igen!

    Hälsningar Caroline

    SvaraRadera