Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













tisdag 13 oktober 2009

Fjälltur

I helgen som var åkte jag och sambon till fjälls för att renovera mina föräldrars stuga. Det är roligt med miljöombyte men första dagen kunde jag inte njuta som vanligt eftersom jag var ordentligt förkyld. Dock tog Casper det lugnt under den dagen vilket jag var glad för! Sambon jobbade och jobbade i det som ska bli ett större badrum än i nuläget. Jag fick nästan säga till honom att nu måste du äta och ta det lugnt en liten stund, man kan inte jobba hela tiden...


Jag och Casper tog det mest lugnt och på söndagen innan vi skulle åka hittade vi en ny väg att promenera efter, så den får vi utforska nästa gång vi åker dit. Det är alltid lika roligt att gå på nya ställen oavsett om det är här hemma eller borta!


Igår kväll var det träff med bergsmeditationsgruppen. Varje gång häpnar jag över hur jag upplever meditationen så olika, gång från gång. Och det står ju för olika saker. Varje gång får man saker med sig att jobba med. Fast det är inte det enklaste jämt att ändra på sina tankar som man har tänkt under en lång tid.


Bilden ni ser här nedan är på Casper, tagen dagen efter vi kommit hem. Även fast han tog det lugnt under vistelsen, tog det på krafterna. Då är husses sko en bra huvudkudde :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar