Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













torsdag 22 oktober 2009

Meditation


Varför mediterar man inte oftare? Jag säger att jag inte har tid... Men det har ju igentligen alla, inklusive mig. Visst har man fem minuter över? Igår tog jag mig tid i alla fall och lyssnade på två spår från skivan The secret garden of Iris Hall. Det är så underbar musik på denna skiva. Med hjälp av skivan kan man ta kontakt med sin guide eller nära och kära på andra sidan. Detta gjorde jag inte denna gång utan koncentrerade mig på andra delar av skivan.


Cd skivan har jag köpt av Solveig Holm som har Månstrålen i Gullänget. Tyvärr håller hon på att sälja ut det sortiment som hon har inom new age området. Men hon jobbar även med olika typer av healing och erbjuder även andra tjänster.


I fortsättningen hade jag tänkt att ge mig själv tiden att meditera, i alla fall en kort stund varje dag och inte glömma bort det. Får se om det ger resultat.


I måndags hade vi fjärde träffen med bergsmeditationen och denna gång upplevde jag och även de andra att jag har kommit närmare det som jag ska jobba med. Nu gäller det bara att våga jobba på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar