Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













måndag 21 november 2011

Älskade Dumlakola

Hittade detta recept i bloggen hos Marie Sernehol hos tidningen Elle. Tror det kan passa dig som tycker lika mycket om dumlekola som jag :-)

DUMLEKAKOR with ♥


200 g margarin
1 dl strösocker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
24 folieformar
24 st dumkekolor
1 ask noblesse


Så här gör du:

Blanda, margarin, strösocker, vetemjöl och bakpulver. Låt degen stå kallt i ca 30 min. Dela degen i 24 delar och rulla till runda kulor. Lägg varje boll i en folieform. Tryck ner en dumlekola i varje boll. Grädda mitt i ugnen på 200 grader i 10 min. Ta ut kakorna-lägg direkt över en noblesse på varje kaka, så de smälter. Ställ sedan in kakorna en stund i kylen.

Sen är det bara att äta!!! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar