Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













torsdag 5 november 2009

Att bara vara...

På måndagkvällen var det dags för bergsmeditationen, det börjar kännas spännande inför varje gång för att se hur meditationen förändras och vad det kan betyda. Och jag undrar så klart, har jag kommit framåt eller gått bakåt? Där kommer prestationskraven fram! Det har varit så intressant eftersom dessa träffar med meditationen har väckt saker till liv i mig själv och det händer saker med mig själv mellan varje träff. Man börjar förstå hur mycket man går och bär på i onödan. Det är först då man kan göra något åt det.

Under tisdagskvällen träffades vi några stycken och bara var... Det var skönt att bara sitta och mysa. Vi pratade och lyssnade på jätte mysig musik, tränade lite psykometri. Kände att jag inte var riktigt på gång för att jobba den kvällen och därefter var vi tre stycken som gav varandra healing samtidigt. Det var nyttigt för mig eftersom det hjälpte mig att släppa på saker som jag behövde. Men som alltid blir det jobbigt, så man gör omedvetet allt för att inte släppa fram det.

Nästa fredag bär det av mot Bollnäs och kurs. Vet inte riktigt vad den kommer att innehålla faktiskt! En blandning mellan kraniosakral terapi och healing på människa skulle jag vilja beskriva den som. Jag har även bokat en behandling till mig själv, det lär bli intressant eftersom det brukar sätta igång precesser i kroppen! Både jobbigt och skönt på samma gång. Får återkomma och berätta om just det efter att kursen är genomförd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar