Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













torsdag 26 november 2009

Positiv energi!

Gårdagkvällen blev oväntat bra, måste jag säga. Jag och sambon åkte på en kundträff som Länsförsäkringar annordnade. Dragplåstret denna gång var Blossom Tainton. Så efter att Länsförsäkringar har presenterat sina produkter blev det en fikapaus med en därefter två timmars föreläsning! Trodde inte att föreläsningen skulle vara så länge, men det var väldigt intressant att lyssna på. Hon nämde olika faktorer som man ska tänka på för att må bra både på insidan och utsidan. Jag tyckte det var intressant att hon pratade så positivt om hur just våra tankar styr våra kroppar och hur vi regerar inför olika saker. Det är något jag själv försöker jobba på. Att verkligen fundera över hur jag tänker och förändra tankarna till det positiva!

Så har ni tillfälle någon gång att lyssna på henne så gör det. Hon hade en sådan positiv energi och roliga kommentarer som kunde liva upp vilken person som helst.

1 kommentar:

  1. Vad intressant.Har alltid velat gå på en föreläsning med henne.../Carina

    SvaraRadera