Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













onsdag 10 oktober 2012

Reiki i Svenska Hollywoodfruar

Såg ni avsnittet igår, med Svenska Hollywoodfruar? Jag tycker det är så roligt att se på, så jag tittade även på detta avsnitt. I gårdagens avsnitt så anlitade Margareta en person som en bekant hade rekommenderat till deras vakthund. Hon trodde att hon skulle få kontakt med en hundtränare, men det var i själva verket en person som jobbade med reiki healing. Vilket jag tyckte var roligt att se. Nu kanske inte Margareta trodde på att det skulle ge något resultat, men som med mycket så kan det behövas flera behandlingar för att få ut fullt av behandlingen. Sedan är det ju lite synd att dom sätter dit ett typiskt ljud på detta inslag, men det är ju tv. Nu får man hoppas att fler personer där hemma i tv soffan kanske blev lite nyfiken på vad det var och inte bara förkastade det direkt.

Det jag verkligen uppmärksammade var att personen hon anlitade berättade om healingen på samma sätt som jag och många andra har lärt sig och upplever den som. Nu får man ju inte hela bilden när man ser ett kort inslag på tv, men jag skulle nog ha sagt som personen som jobbade med reiki att healingen bör kunna hjälpa hunden att bli lugnare och mer harmonisk, men i det fallet att man vill ha hjälp med hur hunden beter sig på promenad, så är det bäst att anlita en person som jobbar med hundträning. 

När jag jobbar med djurkommunikation så brukar jag säga till, eller skriva i mailet som jag skickar till kunden när jag känner att reiki kan hjälpa djuret. Vad kan reiki göra för dig? Reiki kan skickas på distans eller så kommer jag hem till dig eller ditt djur. 

Läs mer på www.hippotreatment.se Om du är nyfiken!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar