Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













tisdag 16 oktober 2012

Vem, hur, vad...?

Ibland kommer det sådana där dagar när man känner att allt känns bara deppigt. Konstigt att vissa dagar blir man så påverkad av vad man kan läsa runtomkring sig, i tidningar, på bloggar etc. Vissa gånger känner man sig väldigt peppad av vad man läser och ibland känns det bara som att vad har jag, i jämförelse med dom? Än vad det nu är man jämför sig med. När dessa dagar kommer, försöker jag att gå in i en annan sinnesstämning, vilket är svårt i början, men jag försöker att tänka på dom saker jag har i mitt liv som jag kan vara glad över. Oavsett hur små eller stora dessa är. För att hjälpa mig själv på traven, så tar jag gärna hjälp av änglakort för att få lite feedback och lite peppning tillbaka. Jag kan känna att det är lättare att gå vidare om jag har läst något positivt på ett kort också, och inte bara i mina tankar. 

Samma känslor kan ibland dyka upp när jag ska leta kläder inför dagen. Jag får skuldkänslor om jag vill ta på mig något riktigt snyggt, fast inte har någon riktigt anledning (i mina ögon) att få ha det på sig. Varför ska jag ta på mig detta, när jag inte ska göra något speciellt?! Det är väl inte jag värd. Men det är ju just det vi är! Jag måste få ha på mig det jag vill, även om jag bara ska vara hemma. Om du känner dig gladare av att ha på dig kläder som du känner dig fin i eller vad det nu är du vill känna, ha på dig dessa. För du mår bättre och utstrålar en härlig känsla om du mår bra. 

Tänk igenom vad det finns för saker du kan göra för dig själv, om du kommer till en sådan dag att det känns riktigt trist och deppigt. Ha en liten checklista för dig själv om vad du ska göra vid dessa tillfällen. Så den glada känslan lättare kan komma fram igen. Det mår vi alla bättre av och allt runtomkring oss kommer att rulla på lättare. 

Själv kan jag tänka på vår hund och vilket sinneslag han har, så blir man genast gladare. Även fast hans glada kropp, ibland kan bli lite för mycket ;-) Fast i tanken kan det ju inte bli för mycket :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar