Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













onsdag 5 maj 2010

Fulltecknade helger

Det har varit två helger på raken med kurser, de två tidigare veckorna. Sista helgen i april åkte jag ned till Stockholm för att gå kurs för Camilla Persson och hennes själsresa. På kursen går hon igenom tekniker för hur man kan lära sig att göra astralresor/själsresor. Med det menas att man via sin själ färdas till andra dimensioner. Eftersom det var första gången jag gjorde något sådant så kom jag inte hela vägen, men jag hade härligt upplevelser. Och blev väldigt peppad att fortsätta att jobba med mig själv för att kunna göra en "riktig" resa när jag är redo. Jag fick uppleva att jag fick mycket healing, för att kroppen skulle föreberedas för att senare helt kunna lämna kroppen.

Vi var en liten grupp och vi hade en sådan trevlig gemenskap under de dagar kursen pågick. De flesta kurser Camilla håller i, brukar innehålla fler deltagare, men jag uppskattar när det är färre.

Den senaste helgen åkte jag till Husum och kurs för Maria Leek. Denna helg var steg 2 i kursen Våga vara den du är! Och jag blev jätte trött båda dagarna, vem hade trott det! Det var pga att vi jobbade med inspirativ målning. Den går ut på att man ska måla sina känslor, det man känner. Meningen är inte att man ska måla motiv utan det får bli det, det blir. Jag som alltid brukar ha prestationsångest och inte tycker om att måla, jobbade på ändå och det gick mycket bättre än vad jag trott.

Det blir intressant att se tills nästa kurstillfälle om något har hänt med mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar