Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













söndag 30 maj 2010

Munay Ki

Åh, så spännande lördagen var! Jag åkte upp till Umeå för att gå en kurs för SolKarina Hammare, Sinnligkunskap. Denna dag gällde det Munay Ki för hela slanten. Munay Ki består av nio initieringar/energiöverföringar som man får via en annan person som tidigare har genomgått alla nio riter. Syftet med energiöverföringarna är att höja vibrationerna i kroppen och hjälpa varje individ att öka kunskapen om sig själv och utveckla sig både andligt och personligt.

Under den sista riten fick jag min egen Pi-stone, som jag kommer att vårda ömt. Pi-stenen använder man under riterna. Alla riterna var väldigt kraftfulla och meditationerna som gjordes innan vissa riter, var en upplevelse för sig! Munay Ki rekommenderar jag för alla personer, som vill hjälpa sig själv och mänskligheten framåt!

SolKarina tipsade mig om att läsa kursen Andiska inka traditioner, som hon har som distanskurs. Speciellt om jag senare känner för att utföra Munay Ki riterna på andra personer som vill genomgå riterna.

Läs mer på SolKarinas hemsida om just Munay Ki och andra andiska traditioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar