Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













torsdag 22 april 2010

Affirmationskort

Måste berätta om mina nya vanor, främst på morgonen men ibland även på kvällen. För drygt två månader sedan köpte jag affirmationskort från Kreativ InsiktGrön Gåva. Jag hade ingen speciell tanke med korten utan jag tänkte väl dra ett kort nu och då och låta det stå på en plats där man ser det ofta.

Sedan en vecka tillbaka så har jag placerat det på sängbordet bredvid sängen i sovrummet. Varje morgon blandar jag alla kort, blundar och drar ett kort. Jag tänker inom mig själv att jag drar det jag behöver denna dag. Under resten av dagen försöker jag komma tillbaka till den text jag drog och verkligen uppleva det i mitt sinne. Det är en jätte bra start på dagen för mig! Vissa kvällar känner jag för att göra det även på kvällen och tänker lite extra på texten innan jag somnar. Jag blir alltid glad när jag tänker på korten.

Tänk på att man inte måste ha en mängd kort för att kunna affirmera. Jag har skrivit ut en text på datorn som är viktig för mig och satt i en ram vid datorn. Varje gång jag ser den blir jag påmind om det jag vill uppleva inom mig! Du kan göra på det sätt som känns bäst för dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar