Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













torsdag 30 december 2010

Integrerad ridkonst

För ett tag sedan skrev jag lite om klassisk ridning och gav tips på några böcker jag tycker om inom det området. I tidningen Hästfocus nummer 12, 2010 så läste jag en artikel om Christina Drangel och hennes sätt att träna, som hon kallar för integrerad ridkonst.

Det var intressant att läsa. Hennes sätt att jobba påminner mycket om feldenkraismetoden. Vilket står kortfattat för att man har lättare att bryta ett rörelse, tanke och reaktionsmönster om man jobbar långsamt och delar upp inlärningen i flera delar. Det finns fler personer som har utbildad sig för Christina Drangel och dessa personer kan man hitta via hennes hemsida, som du hittar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar