Välkommen!

Trevligt att du har hittat till mig!
Försöker se det positiva i allt omkring mig och det är därför bloggen har fått namnet "Lycka för mig". Jag vill dela med mig av saker som gör mig lycklig och förhoppningsvis även andra glada. Mina intresseområden är rätt så lika mitt arbetsområde, dvs andlighet i olika former, häst och hund. Har tidigare haft en islandshäst och i vår familj finns en hund av rasen flatcoated retriver.













söndag 3 februari 2013

Njuter av naturen

Sedan drygt ett halvår sedan, när jag, min sambo och vår hund flyttade ut på landet har jag upptäckt att jag verkligen njuter av naturen runt mig på ett helt annat sätt än inne i stan. Jag har alltid vetat att jag tillslut vill bosätta mig mer mer ute på landet och när det rätta tillfället kom, så blev vi alla så lyckliga.

Inne i stan kunde jag njuta av mina promenader med Casper och ta in skönheten där med, men nu har det kommit till en annan nivå. På kvällarna under nattpromenaden kan jag komma på mig själv att bara stå och njuta av att se på månen och stjärnorna, utan någon speciell anledning. Jag bara njuter i hela kroppen!

Vad gör du för att kunna njuta av naturen kring dig? Vart hittar du speciella ställen som känns helt magiska för dig? 

Här kommer lite bilder, över ställen där jag njutit av stunden som varit just då.







2 kommentarer:

  1. I stan får man ju sällan den där ostörda naturupplevelsen, det finns ljud från trafiken långt borta osv. En naturupplevelse är ju både det vi ser, de dofter vi känner, det vi hör och det vi känner...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkvärda ord du skriver Emmy! Man glömmer gärna bort att upplevelsen är så mycket mer än enbart synintrycket.

      Radera